Στρατηγική συνεργασία Ιράν και Ομάν για τη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ

Στρατηγική συνεργασία Ιράν και Ομάν για τη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ

Ιράν και Ομάν προχωρούν σε στρατηγική συνεργασία για την ανάλυση του κόστους της διαχείρισης των Στενών του Ορμούζ, όπως ανακοίνωσαν οι δύο χώρες. Η περιοχή αυτή είναι κρίσιμη για τη ναυσιπλοΐα, καθώς η Τεχεράνη έχει αναλάβει τον έλεγχο της κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση, οι δύο χώρες, ως παράκτιες, δεσμεύτηκαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση από τα Στενά, υπογραμμίζοντας τα κυριαρχικά τους δικαιώματα επί των χωρικών τους υδάτων. Η ανακοίνωση εκδόθηκε μετά την επίσκεψη ιρανικής αντιπροσωπείας στο Μουσκάτ.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεχίσουν τον διάλογο μέσω μιας κοινής ομάδας εργασίας, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας για τη μελλοντική διαχείριση της ναυσιπλοΐας, τις υπηρεσίες που θα προσφέρονται και το σχετικό κόστος, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί και ο πρόεδρος του κοινοβουλίου Μπαγέρ Γαλιμπάφ συναντήθηκαν με τον σουλτάνο Χαϊθάμ μπιν Ταρίκ, ενισχύοντας τη συνεργασία τους.

Η διέλευση των Στενών του Ορμούζ είναι ζωτικής σημασίας, καθώς μέσω αυτών περνά το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η κατάσταση αυτή άλλαξε μετά την έναρξη του πολέμου κατά του Ιράν στις 28 Φεβρουαρίου, ο οποίος είχε σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.

Το πρόσφατο μνημόνιο κατανόησης μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης προβλέπει την επαναλειτουργία των Στενών και τη δωρεάν διέλευση των πλοίων, ωστόσο το Ιράν σκοπεύει να επιβάλει τέλη διέλευσης, όπως προειδοποίησε ο Γαλιμπάφ, σημειώνοντας ότι η κατάσταση δεν θα επιστρέψει στην προπολεμική κανονικότητα.

Loading

Play