Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη διάρκεια της Συνόδου Υπουργών Παιδείας, Νεολαίας, Πολιτισμού και Αθλητισμού της ΕΕ που διεξάγεται στις Βρυξέλλες, αναφέρθηκε στους άξονες της συζήτησης με τους ομολόγους της. Εστίασε στην ανθεκτικότητα του ελληνικού σχολείου απέναντι στις πολλαπλές κρίσεις, καθώς και στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που προωθεί τη γνώση για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τις δεξιότητες STEM. «Στη Σύνοδο υπουργών Παιδείας της ΕΕ θα συζητήσουμε για δύο καίριους πυλώνες: την ανθεκτικότητα του ελληνικού σχολείου και την ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων. Πολύ βασικές δεξιότητες για να μπορούν να συμπράττουν, να μαθαίνουν πώς να μάθουν και να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη».
Αναφερόμενη στον ψηφιακό εξοπλισμό που έχει εισαχθεί στα δημόσια σχολεία, η κ. Ζαχαράκη τόνισε: «Στη Σύνοδο θα αναφερθώ σε όλα αυτά που έχουμε κάνει για να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε στην αντιμετώπιση κρίσεων και στον ψηφιακό εξοπλισμό που έχει πάει στα δημόσια σχολεία». Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη για ψυχοκοινωνική υποστήριξη εκπαιδευτικών και παιδιών, «με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, με επιμόρφωση που είναι απαραίτητη, καθώς και τους τρόπους που τα παιδιά θα αναπτύξουν περισσότερες δεξιότητες, αλλά και αρχές και αξίες μέσα στο σχολείο».
Στη διάρκεια της Συνόδου, οι υπουργοί Παιδείας εξετάζουν το ευρωπαϊκό σύστημα διασφάλισης και αναγνώρισης της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και το ρόλο της πρόσφατα ανακοινωθείσας Ένωσης Δεξιοτήτων στην ενίσχυση του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Χώρου. Η υπουργός αναφέρθηκε στα ελληνικά πανεπιστήμια και στη διεθνοποίηση, που αποτελεί το τρίτο σκέλος της σημερινής συζήτησης. «Στη σημερινή Σύνοδο θα τεθεί στη συζήτηση το κομμάτι της διεθνοποίησης και της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, καθώς και το πολύ καλό παράδειγμα που πρόσφατα ανακοινώσαμε, τη σύμπραξη ελληνικών πανεπιστημίων με διεθνή πανεπιστήμια».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ