Αποσύρθηκαν οι αιτήσεις και τερματίστηκε η σχετική δικαστική διαδικασία αμφισβήτησης της νομιμότητας της κατασκευής του τελευταίου ημιτελούς τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα μέσω του φαραγγιού Κρέσνα, ανακοίνωσε σήμερα η Υπηρεσία Οδικών Υποδομών.
Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της ολοκλήρωσης του εναπομείναντος τμήματος του αυτοκινητόδρομου και τη σημασία του φαραγγιού για την προστασία της ευρωπαϊκής άγριας χλωρίδας, της πανίδας και των φυσικών οικοτόπων, οργανώσεις προστασίας της φύσης και η βουλγαρική κυβέρνηση κατέληξαν σε συμφωνία για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα έξω από το φαράγγι Κρέσνα.
Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε έπειτα από εντατικό διάλογο και την υπογραφή συμφωνιών μεταξύ της Υπηρεσίας Οδικών Υποδομών, του υπουργείου Περιβάλλοντος και Υδάτων, της Περιφερειακής Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Υδάτων και μελών του Συνασπισμού Σώστε την Κρέσνα.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε χάρη στις κοινές προσπάθειες και τη δέσμευση των διαπραγματευτικών ομάδων, προκειμένου να διασφαλιστεί η υλοποίηση του έργου για την κατασκευή του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα.
Οι δύο περιοχές του ευρωπαϊκού δικτύου των προστατευόμενων περιοχών NATURA 2000 βρίσκονται στο φαράγγι Κρέσνα. Το σχέδιο για τη μεταφορά της διαμετακομιστικής κυκλοφορίας από το φαράγγι έχει σημαντικό ρόλο να παίξει στην προστασία τους.
Η μόνιμη επιτροπή της Σύμβασης της Βέρνης υιοθέτησε απόφαση, προτρέποντας τη Βουλγαρία να διασφαλίσει ότι ο αυτοκινητόδρομος Στρούμα παρακάμπτει το φαράγγι Κρέσνα για να μην βλάψει την πλούσια άγρια φύση του.
Η επιτροπή συνέστησε στις βουλγαρικές αρχές να εστιάσουν στην εξεύρεση εφικτών λύσεων για την κατασκευή της δυτικής λωρίδας του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα, που θα συνδέει τη Σόφια με το συνοριακό σημείο ελέγχου Κούλατα, αποφεύγοντας την περιοχή του φαραγγιού Κρέσνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ