Απολιγνιτοποίηση της Δ. Μακεδονίας: Το μέλλον της ΔΕΗ και οι νέες προοπτικές ανάπτυξης

Απολιγνιτοποίηση της Δ. Μακεδονίας: Το μέλλον της ΔΕΗ και οι νέες προοπτικές ανάπτυξης

Η διαδικασία απολιγνιτοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς η ΔΕΗ υλοποιεί ένα εκτενές πρόγραμμα πράσινης μετάβασης, στοχεύοντας σε ένα ανθεκτικό και διαφοροποιημένο ενεργειακό χαρτοφυλάκιο.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η ΔΕΗ προχωρά σε εργασίες αποκατάστασης εδαφών και απομάκρυνσης παλαιών εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής. Αυτή η διαδικασία είναι υποχρεωτική και αφορά την αποξήλωση του παλαιωμένου εξοπλισμού, με στόχο την απόδοση των εδαφών στη ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. για περαιτέρω αξιοποίηση από το Ελληνικό Δημόσιο.

Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση είναι επιτακτική, καθώς ο λιγνίτης, αν και αποτέλεσε τη βάση του ελληνικού ηλεκτρικού συστήματος, έχει πλέον καταστεί ασύμφορος λόγω του κόστους των δικαιωμάτων εκπομπών CO2. Η ΔΕΗ επισημαίνει ότι η παραγωγή ενέργειας από λιγνίτη έχει γίνει οικονομικά μη βιώσιμη, με το κόστος ρύπων να επηρεάζει άμεσα την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΔΕΗ επενδύει σε σύγχρονες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας και ευέλικτες μονάδες φυσικού αερίου, προκειμένου να διασφαλίσει την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής. Η ανάπτυξη έργων αντλησιοταμίευσης και η κατασκευή μπαταριών υψηλής απόκρισης είναι μέρος της στρατηγικής της για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης.

Η απομάκρυνση των παλαιών εκσκαφέων, που είναι πλέον επικίνδυνοι, γίνεται με ελεγχόμενη κατεδάφιση, εξασφαλίζοντας τη βιομηχανική ασφάλεια και την κυκλική οικονομία. Τα υλικά από την αποξήλωση θα ανακυκλωθούν, ελαχιστοποιώντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η ΔΕΗ σχεδιάζει επίσης τη δημιουργία ενός Μουσείου Βιομηχανικής Κληρονομιάς στην Πτολεμαΐδα, διατηρώντας την ιστορική μνήμη της περιοχής και προβάλλοντας την βιομηχανική της κληρονομιά.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play