Η Ελλάδα ως στρατηγική ενεργειακή γέφυρα: Παπασταύρου στο Atlantic Council

Η Ελλάδα ως στρατηγική ενεργειακή γέφυρα: Παπασταύρου στο Atlantic Council

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, αναδεικνύει τη σημασία της Ελλάδας ως στρατηγικής ενεργειακής γέφυρας μεταξύ Ευρώπης, Ανατολικής Μεσογείου και Ηνωμένων Πολιτειών σε άρθρο του που δημοσιεύθηκε στο Atlantic Council, στο πλαίσιο της σειράς Global Energy Agenda.

Ο κ. Παπασταύρου περιγράφει την ελληνική ενεργειακή στρατηγική ως πολιτική «ενεργειακού ρεαλισμού», τονίζοντας ότι η μετάβαση στην καθαρή ενέργεια πρέπει να διασφαλίσει την ασφάλεια εφοδιασμού, την ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή. Στο ίδιο άρθρο, συνδέει την ενεργειακή πολιτική της χώρας με τη διατλαντική συνεργασία και την περιφερειακή σταθερότητα.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία, αλλά πρέπει να είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνη και οικονομικά βιώσιμη. Η Ελλάδα έχει ενισχύσει τον ρόλο της ως στρατηγική ενεργειακή γέφυρα, με συνεργασία που επιβεβαιώθηκε στο συνέδριο της Σύμπραξης για τη Διατλαντική Ενεργειακή Συνεργασία (P-TEC) στην Αθήνα.

Ο κ. Παπασταύρου αναφέρει τέσσερις βασικούς άξονες της ελληνικής ενεργειακής στρατηγικής, όπως η επιτάχυνση των ερευνών για υδρογονάνθρακες και η διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών. Ειδική αναφορά γίνεται στη σύμβαση γεώτρησης για το Οικόπεδο 2 στο Βορειοδυτικό Ιόνιο, την οποία χαρακτηρίζει ιστορικό ορόσημο για την Ελλάδα.

Κλείνοντας, ο υπουργός υπογραμμίζει ότι στον 21ο αιώνα η ενέργεια είναι γεωπολιτική ισχύς και η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμβάλει στο ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης.

Loading

Play