Το νέο πλαίσιο για τις άγονες γραμμές εξασφαλίζει βελτίωση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Ανακοινώθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, στο πλαίσιο ενός νέου σχεδιασμού που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το σχέδιο, το οποίο αναπτύσσεται με ορίζοντα τετραετίας, στοχεύει στη βελτίωση της θαλάσσιας διασύνδεσης των νησιών και στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών εξυπηρέτησης για τις τοπικές κοινωνίες και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Με τον νέο σχεδιασμό εξασφαλίζεται η κάλυψη των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της επικράτειας, καθώς καθίσταται δυνατή η έγκαιρη έγκριση των δρομολογίων των πλοίων.
Η ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνει ότι η νέα προσέγγιση θα συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών, βελτιώνοντας τις συνθήκες για τους επιβάτες και ενισχύοντας την οικονομική και κοινωνική ζωή των τοπικών κοινοτήτων. Οι νέες συμβάσεις από ετήσιες που ήταν μέχρι σήμερα, πλέον, θα έχουν διάρκεια τεσσάρων ετών, εξασφαλίζοντας αξιοπιστία στα δρομολόγια.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για την τετραετία ανέρχεται σε 668 εκατομμύρια ευρώ, αυξάνοντας την ετήσια χρηματοδότηση από 148 εκατομμύρια ευρώ σε 167 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Παράλληλα, αναγνωρίζεται η ανάγκη ένταξης νεότευκτων πλοίων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στηρίζοντας έτσι τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ποιοτική εξυπηρέτηση των νησιωτών.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, δήλωσε: Με τετραετή ορίζοντα και αυξημένη χρηματοδότηση διασφαλίζουμε ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αξιόπιστες και σύγχρονες, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr