Κρίσιμη καμπή για την πράσινη μετάβαση της ελληνικής ακτοπλοΐας

Κρίσιμη καμπή για την πράσινη μετάβαση της ελληνικής ακτοπλοΐας

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται πλέον η «πράσινη μετάβαση» της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς αυτήν τη στιγμή παρά τις ήδη εξαγγελθείσες χρηματοδοτήσεις στην αγορά απουσιάζει η δημιουργία ενός συγκεκριμένου μηχανισμού διοχέτευσης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ναυτιλίας, Γιώργος Ξηραδάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επεσήμανε ότι χωρίς ένα σαφές σχέδιο με στρατηγική, στόχους και διαδικασίες, οι πόροι παραμένουν «κλειδωμένοι», ενώ η αγορά περιμένει να περάσει από τις υποσχέσεις στην πράξη.

Αναφέρει ότι, με την εξασφάλιση κεφαλαίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του κρατικού κορβανά για την επόμενη πενταετία ή δεκαετία, είναι απαραίτητο να στηθεί ο μηχανισμός με τη σύμπραξη αναπτυξιακών μονάδων και ιδιωτικών εταιριών.

Τέλος, χαρακτηρίζει κρίσιμη την άμεση διευκρίνιση του ρόλου του Ταμείου Ανάκαμψης (RRF) σχετικά με την υποστήριξη της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων και της επιβατικής ναυτιλίας.

Η αναγκαία στήριξη του κλάδου θα φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού, το οποίο τροφοδοτείται από τα έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS).

Η Ε.Ε. έχει ήδη αποφασίσει να επιστρέφει στον ναυτιλιακό κλάδο μέρος των εσόδων που συγκεντρώνονται από την εφαρμογή του συστήματος εμπορίας ρύπων.

Ωστόσο, παρά τις δυσκολίες, τα κονδύλια παραμένουν διαθέσιμα και μπορούν να αξιοποιηθούν, εφόσον διαμορφωθεί το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.

Το μήνυμα από την αγορά είναι σαφές: «Τα χρήματα υπάρχουν, αλλά πρέπει να φτιαχτεί ο μηχανισμός για να φτάσουν στην ακτοπλοΐα».

Loading

Play