Μαύρη Παρασκευή: Ο Νοέμβριος φέρνει χρυσές ευκαιρίες στην αγορά

Μαύρη Παρασκευή: Ο Νοέμβριος φέρνει χρυσές ευκαιρίες στην αγορά

Ο Νοέμβριος έχει καθιερωθεί ως ο μήνας των μεγάλων προσφορών, με την Black Friday να αποτελεί το αποκορύφωμα της εμπορικής δραστηριότητας πριν από την εορταστική περίοδο. Η Μαύρη Παρασκευή δεν είναι απλώς μια ημέρα εκπτώσεων, αλλά μια οικονομική και κοινωνική γιορτή της αγοράς, που διαρκεί έναν ολόκληρο μήνα. Σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου και λειτουργεί ως βαρόμετρο για την αγοραστική διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών.

Οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται πυρετωδώς για την Black Friday 2025 (Παρασκευή 28 Νοεμβρίου) από τις αρχές του μήνα, με προσφορές που συχνά φτάνουν ή και ξεπερνούν το 50%, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να ενισχύσουν τον τζίρο τους μετά από μήνες υποτονικής κατανάλωσης. Οι καταναλωτές αναμένουν τις προσφορές για προϊόντα τεχνολογίας, ένδυσης και υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού, καλλυντικών κ.ά. σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές, καθώς πολλοί συγκρίνουν τιμές και σχεδιάζουν τις αγορές τους.

Η Black Friday θεωρείται σήμερα το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς και αποτελεί ευκαιρία έξυπνων αγορών για πάνω από 8 στους 10 Έλληνες. Η κορύφωση των εκπτωτικών αγορών πραγματοποιείται κυρίως την τελευταία εβδομάδα του μήνα. Σύμφωνα με τα περυσινά στοιχεία, το κίνητρο για 4 στους 10 καταναλωτές είναι η αγορά προϊόντων που συνήθως χρειάζονται, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Η Black Friday και η Cyber Monday, είναι ένα διπλό επιτυχημένο εκπτωτικό γεγονός που έχει καθιερωθεί στην ελληνική αγορά.

Η αγοραστική κίνηση αναμένεται φέτος να κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα, με περίπου 3 εκατ. πωλήσεις και μέση αξία απόδειξης κοντά στα 100 ευρώ. Σημαντική είναι η αύξηση των διαδικτυακών αγορών, με διπλασιασμό της επισκεψιμότητας στα φυσικά καταστήματα.

Η περίοδος της Black Friday αποτελεί σημαντική ανάσα ρευστότητας για τις επιχειρήσεις. Οι προσφορές αυτές μπορούν να τονώσουν τις πωλήσεις και να δημιουργήσουν νέα πελατειακή βάση. Οι λιανέμποροι επενδύουν στην ψηφιακή τους παρουσία και στην καλύτερη εξυπηρέτηση, με στόχο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού.

Την ίδια στιγμή, έρευνες δείχνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι, με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να υποδεικνύει εξασθένιση της εμπιστοσύνης και προθέσεις για λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες. Οι καταναλωτές αναμένουν επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης και η αποταμίευση φαντάζει δύσκολη στο επόμενο διάστημα.

Loading

Play