Το επόμενο μεγάλο στοίχημα της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών αποτελεί η αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού της Λεωφόρου Κηφισού. Για αυτόν τον σκοπό, όλες οι πλευρές κάθονται στην ίδια πλευρά του τραπεζιού, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει αναφέρει στην γενική συνέλευση του Ιουνίου ότι, πράγματι, μελετώνται κάποιες βελτιωτικές προτάσεις.
Το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται προβλέπει τη δημιουργία νέας εξόδου στον αυτοκινητόδρομο στο ύψος της Μεταμόρφωσης, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η κυκλοφορία από και προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Επί του παρόντος, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, τα οχήματα που κινούνται στον κλειστό αυτοκινητόδρομο προς Ελευσίνα και επιθυμούν να κατευθυνθούν προς Λαμία ή Πειραιά χρησιμοποιούν μία κοινή έξοδο, γεγονός που δημιουργεί έντονη συμφόρηση, ειδικά σε ώρες αιχμής. Η λύση που εξετάζεται προβλέπει τη δημιουργία μιας επιπλέον εξόδου με κατεύθυνση αποκλειστικά προς Πειραιά, ώστε να διαχωριστεί η ροή των οχημάτων και να μειωθεί η πίεση στον υπάρχοντα κόμβο.
Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζουν αρμόδιες πηγές, το μέτρο αυτό έχει χαρακτήρα προσωρινό και αποσκοπεί στην ανακούφιση, έως ένα βαθμό, του κυκλοφοριακού προβλήματος. Δεν θεωρείται δομική λύση για τη συνολική αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού, για την οποία απαιτείται ένας πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.
Στον αντίποδα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το έργο του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά για το οποίο το υπουργείο Υποδομών φέρεται να έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Το έργο, που θα αμβλύνει το κυκλοφοριακό φορτίο της Δυτικής Αττικής και ιδίως τον κόμβο της Λεωφόρου Αθηνών με τη Λεωφόρο Σχιστού, έχει συνολικό προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης 36 μήνες.
Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε σε πρόσφατο συνέδριο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας Αττικής Οδού, το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί εάν η διαχείριση της κυκλοφορίας πραγματοποιούνταν μέσω ενός ενιαίου κέντρου διαχείρισης, αλλά και των νέων τεχνολογιών, όπως η τηλεματική, οι «έξυπνοι αισθητήρες» κ.τλ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ