Η Primark αξιοποιεί τις αλλαγές στην εμπορική πολιτική των ΗΠΑ για να επεκτείνει την παρουσία της στην αμερικανική αγορά. Η μεταβολή στην εμπορική πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών έχει δημιουργήσει μια ιδανική ευκαιρία για την Primark, την εταιρεία μόδας χαμηλού κόστους. Η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να τερματίσει το καθεστώς αφορολόγητων παραγγελιών κάτω των 800 δολαρίων από την Κίνα έχει αναστατώσει το online εμπόριο. Σύμφωνα με το Reuters, αυτή η εξέλιξη πλήττει άμεσα τις πλατφόρμες όπως η Shein και η Temu.
Η βρετανική αλυσίδα, γνωστή για τη φιλοσοφία της fast fashion, βλέπει τη συγκεκριμένη συγκυρία ως ευκαιρία για να εδραιωθεί στην αμερικανική αγορά χωρίς να διαφοροποιήσει το μοντέλο της: φυσικά καταστήματα, προσιτές τιμές και απουσία κατ’ οίκον παράδοσης.
Από το 2015, που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Βοστόνη, η Primark έχει πλέον παρουσία σε 13 πολιτείες με 33 καταστήματα. Σχεδιάζει να διπλασιάσει το δίκτυό της στην επόμενη διετία, ενισχύοντας τη logistics της μέσω νέων αποθηκών στην Πενσιλβάνια και τη Φλόριντα. Η εταιρεία, θυγατρική της Associated British Foods, τονίζει ότι δεν προγραμματίζει κατ’ οίκον αποστολές, καθώς το κόστος εκπλήρωσης θα μείωνε τα περιθώρια κέρδους. Ωστόσο, το Click & Collect έχει αποδείξει την επιτυχία του στη Βρετανία, αναδεικνύοντας την ευελιξία της αλυσίδας.
Η Primark επενδύει εντατικά στο μάρκετινγκ στις ΗΠΑ: σύμφωνα με την εταιρεία Sensor Tower, οι δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης αυξήθηκαν κατά 175% μέσα σε έξι μήνες, και οι επισκέψεις στο αμερικανικό site της εταιρείας σημείωσαν αύξηση 67,9% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, οι ανταγωνιστές Shein και Temu έχουν μειώσει δραστικά τη διαφημιστική τους παρουσία λόγω των νέων δασμών και της αναγκαίας αύξησης τιμών.
Ο αναλυτής της Bain, Άαρον Τσέρις, σχολιάζει ότι ο άνεμος φυσά προς τα φυσικά καταστήματα. Οι Αμερικανοί με χαμηλότερο εισόδημα, πιεσμένοι από τον πληθωρισμό, επιστρέφουν σε επιλογές με καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Με ελκυστικές τιμές και φυσική παρουσία, η Primark φαίνεται να έχει το πλεονέκτημα. Η εταιρεία επενδύει σε μια αναλογική στρατηγική μέσα σε έναν ψηφιακό κόσμο — και η κίνηση του Τραμπ μπορεί να αποδειχθεί η αναπάντεχη ώθηση για την Primark ώστε να εξελιχθεί σε πρωτοπόρο της αμερικανικής αγοράς ένδυσης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
