Στα πιο συχνά και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ασθενείς-καταναλωτές ασφαλιστικών και υγειονομικών υπηρεσιών, με βάση τα αιτήματα όσων προσφεύγουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή, αναφέρθηκε η ειδική επιστήμονας – νομικός της Ανεξάρτητης Αρχής, Ελένη Αθανασίου, κατά τη διάρκεια του 14ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ασθενών, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα από την Ένωση Ασθενών Ελλάδας.
Με θέμα της ομιλίας «Ο ασθενής ως καταναλωτής ασφαλιστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υγείας», η κ. Αθανασίου υπογράμμισε ότι παρά τον μη δεσμευτικό χαρακτήρα των παρεμβάσεων του Συνηγόρου του Καταναλωτή, το υψηλό ποσοστό επίλυσης των διαφορών μέσω της διαμεσολάβησης στους κλάδους της ιδιωτικής ασφάλισης και της υγείας καταδεικνύει τη ευρεία αποδοχή της Αρχής στον κλάδο. Η ανεξάρτητη φύση και λειτουργία της επιτρέπει την αποτελεσματική και αμερόληπτη παρέμβασή της, διασφαλίζοντας τα συμφέροντα καταναλωτών και προμηθευτών, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους.
Αναφέρθηκε επίσης σε καθυστερήσεις και αδικαιολόγητες αρνήσεις αποζημιώσεων, σημειώνοντας ότι ο Συνήγορος διεκπεραιώνει πολλά αιτήματα που αφορούν καθυστερήσεις στην καταβολή ασφαλιστικών αποζημιώσεων, καθώς και σε άρνηση παροχής ασφαλιστικής κάλυψης από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Παράδειγμα αποτελεί η αξίωση από ασφαλιστικές εταιρείες για υποβολή εγγράφων που δεν υπάρχουν ή η άρνηση κάλυψης εξετάσεων που κρίνονται ιατρικά αναγκαίες από τους θεράποντες ιατρούς.
Επιπλέον, η κ. Αθανασίου τόνισε τη συνεργασία του Συνηγόρου με άλλες Ανεξάρτητες Αρχές και τη σύνταξη μνημονίου συνεργασίας με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθήνας για την ενίσχυση της προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Αυτή η συνεργασία συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα των δράσεων της Αρχής και διασφαλίζει την ολοκληρωμένη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
