Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης παρουσίασε το πρώτο ολοκληρωμένο Εθνικό Σχέδιο για το Διάστημα, το οποίο περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα «HELLAS-SPACE 2.0», κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.
Ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό περίπου 350 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στόχος του είναι η ενίσχυση της πολιτικής προστασίας, της θαλάσσιας επιτήρησης, της γεωργίας ακριβείας και της συνοριακής ασφάλειας, καθώς και η ανάπτυξη ασφαλών επικοινωνιών για απομακρυσμένες περιοχές. Η Ελλάδα έχει τεθεί σε τροχιά, δήλωσε ο υπουργός, τονίζοντας τη σημασία των διαστημικών τεχνολογιών.
Επιπλέον, ο υπουργός ανακοίνωσε την έναρξη του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαστημικού Προγράμματος, το οποίο θα επιτρέψει σε μαθητές να σχεδιάσουν και να στείλουν σε τροχιά νανοδορυφόρους. Ο Αδριανός Γολέμης, ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους μαθητές, καθώς η κυβέρνηση στοχεύει να δημιουργήσει ένα νέο και καινοτόμο κράτος.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, τόνισε την πρόοδο της Ελλάδας στον τομέα του διαστήματος, σημειώνοντας ότι η χώρα διαθέτει πλέον αρκετούς δορυφόρους και ένα δυναμικό οικοσύστημα γύρω από τις διαστημικές τεχνολογίες. Η επένδυση στο Διάστημα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά στρατηγική επιλογή που ενισχύει την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της χώρας.
Το νέο πρόγραμμα «HELLAS-SPACE 2.0» έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την εθνική ικανότητα και να προάγει την ελληνική αεροδιαστημική βιομηχανία, με στόχο την ανάπτυξη εγχώριας τεχνογνωσίας και την αύξηση των θέσεων εργασίας στον τομέα αυτό.
![]()

