«Όταν χαράσσεται μια πορεία τρένου με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν μπορεί αυτή η γραμμή να είναι λάθος, με την έννοια ότι δεν μπορεί αυτή να καταληφθεί από άλλο τρένο», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελίας Λιακούλη, στη Βουλή, σχετικά με περιστατικό με τον συρμό του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης-Λάρισας. «Όποια γραμμή και να επιλέξει ο σταθμάρχης ή ο χειριστής κυκλοφορίας, με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτή ανήκει στο συγκεκριμένο τρένο», προσέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός, αναφέροντας ότι η λειτουργία του συστήματος εξασφαλίζει την ασφάλεια των επιβατών.
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι το τρένο κινήθηκε για μεγάλη απόσταση σε λάθος γραμμή εξαιτίας «ενός λάθους με το κλειδί», σημειώνοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. «Παρά την ύπαρξη νομοσχεδίου τον Ιούλιο 2025 για τον εκσυγχρονισμό των τρένων, δυστυχώς είχαμε ένα τέτοιο περιστατικό», πρόσθεσε η κ. Λιακούλη.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι «τα προβλήματα πρέπει να τα κοιτάζουμε κατάματα και να ενημερώνουμε τον κόσμο με διαφάνεια» και σημείωσε πως η σύγχυση προήλθε από την μη ενημέρωση των επιβατών από το προσωπικό της Hellenic Train κατά τη διάρκεια του περιστατικού.
«Άρα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα: όταν έχουμε σύστημα τηλεδιοίκησης, μπορεί να μπει ένα τρένο σε λάθος γραμμή;», ρώτησε ο κ. Κυρανάκης, προκαλώντας μια έντονη συζήτηση με την κ. Λιακούλη, η οποία ζήτησε να είναι πιο κατανοητός. «Το τρένο μπήκε ή δεν μπήκε σε λάθος γραμμή;» αντέτεινε η βουλευτής.
«Είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνετε, απλά λέτε δημοσίως ότι δεν καταλαβαίνετε για να δημιουργήσετε εντυπώσεις» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.
«Δεν κατηγορώ τους επιβάτες οι οποίοι εξέφρασαν μια ανησυχία. Σωστά την εξέφρασαν», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, τονίζοντας τη σημασία της ενημέρωσης των επιβατών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
