Ανησυχητική αύξηση deepfake πορνογραφίας σε σχολεία, με σοβαρές επιπτώσεις στους μαθητές. Η ραγδαία αύξηση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, που επιτρέπουν τη δημιουργία deepfake εικόνων με σεξουαλικό περιεχόμενο, προκαλεί ανησυχία στις σχολικές κοινότητες. Δέκα χρόνια πριν, το πρόβλημα περιοριζόταν σε sexting και γυμνές φωτογραφίες, ενώ σήμερα οι δυνατότητες της AI έχουν διευρύνει το φάσμα της απειλής. Οι μαθητές μπορούν πλέον να δημιουργούν παραποιημένες εικόνες και βίντεο που δείχνουν συμμαθητές ή καθηγητές, με τρόπους που είναι εξαιρετικά επιβλαβείς και προσβλητικοί.
Ένα χαρακτηριστικό περιστατικό αναφέρθηκε από μια διευθύντρια, η οποία εξήγησε πώς ένας μαθητής, επιστρέφοντας από το σχολείο, χρησιμοποίησε μια εφαρμογή γυμνοποίησης για να τροποποιήσει τη φωτογραφία μιας μαθήτριας, αναδεικνύοντας την έλλειψη ντροπής και συνείδησης που συνοδεύει αυτές τις ενέργειες. Αυτό το περιστατικό, που αποκαλύφθηκε μόνο όταν άλλος μαθητής το ανέφερε, είναι απλώς ένα παράδειγμα του πώς τα deepfakes μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ψυχολογικές συνέπειες στους μαθητές. Οι γονείς, αν και ενημερώθηκαν, αποφάσισαν ότι η μαθήτρια δεν θα έπρεπε να γνωρίζει την πραγματικότητα λόγω του στίγματος που συνδέεται με τέτοιες περιπτώσεις.
Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, καθώς υπάρχουν καταγεγραμμένα περιστατικά και σε χώρες όπως η Ισπανία και η Αυστραλία, όπου νεαροί μαθητές καταδικάστηκαν για την δημιουργία και διανομή πορνογραφικών εικόνων μέσω AI. Ο αντίκτυπος είναι τεράστιος: πολλές μαθήτριες έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρές ψυχολογικές προperpi τέντ.
Η επαναλαμβανόμενη επιβεβαίωση ότι το 99% των σεξουαλικά εκφραστικών deepfakes στο διαδίκτυο αφορούν γυναίκες υπογραμμίζει τη σοβαρότητα του ζητήματος και την ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες προκειμένου να προστατευτούν οι νέοι από αυτή τη νέα μορφή κακοποίησης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
