Την ξεκάθαρη θέση ότι η Θεσσαλονίκη δεν είναι πια απλώς μια πόλη που «υπόσχεται», αλλά παραδίδει έργο και διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στον χάρτη της βιώσιμης ανάπτυξης και της καινοτομίας, διατύπωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας σήμερα από το βήμα του 1ου Συνεδρίου «Mobility Next», που διοργανώνει το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS.
Όπως σημείωσε, το Μετρό λειτουργεί και αλλάζει τη ροή της καθημερινότητας, τα ηλεκτρικά λεωφορεία κινούνται ήδη στους δρόμους, ενώ στον ορίζοντα υψώνονται έργα όπως το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο, που θα είναι το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς. Βέβαια, αναγνώρισε ότι η προαναφερόμενη πρόοδος δεν έρχεται χωρίς προκλήσεις. Η ηλεκτροκίνηση προχωρά, αλλά ακόμη μετρά βήματα σε μια αγορά που κινείται αργά, οι υποδομές φόρτισης είναι λίγες, η τεχνολογία ακριβή, και η ανάγκη για μαζική αποδοχή παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ.
«Το ζητούμενο; Ένα συνεκτικό σχέδιο, με καινοτομία, πολιτική βούληση και συμμετοχή όλων», επισήμανε ο κ. Καλαφάτης, τονίζοντας ότι η Θεσσαλονίκη έχει μπει πλέον στην ταχεία λωρίδα των εξελίξεων και το μεγάλο στοίχημα είναι να μην πατήσει φρένο, αλλά να συνεχίσει να πρωτοπορεί, ως κόμβος πράσινης τεχνολογίας και σημείο αναφοράς για τη ΝΑ Ευρώπη.
«Στρατηγική κυβερνητική επιλογή είναι η Θεσσαλονίκη να πάψει να είναι “ο φτωχός συγγενής” και να μετατραπεί σε κόμβο τεχνολογίας, καινοτομίας και βιώσιμης κινητικότητας» σημείωσε, προσθέτοντας ότι η πόλη χτίζει το μέλλον σήμερα. Ένα μέλλον όπου η μετακίνηση θα είναι καθαρή, η καινοτομία καθημερινή, και η ανάπτυξη βιώσιμη και συμμετοχική.
Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης τόνισε ότι ύστερα από δεκαετίες καθυστερήσεων, αυτό μετρά ήδη έξι μήνες λειτουργίας και καθημερινά το χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους περισσότεροι από 80.000 επιβάτες. Υπογράμμισε ότι όταν ολοκληρωθεί η επέκταση στην Καλαμαριά, ο αριθμός των χρηστών αναμένεται να ξεπεράσει τα 100.000 άτομα ημερησίως.
Η Θεσσαλονίκη δεν μένει μόνο στο μετρό, καθώς νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που είναι υπερσύγχρονα, αθόρυβα και εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους έχουν ενταχθεί στον στόλο και ήδη κινούνται στις γειτονιές.
Στο συνέδριο Mobility Next 2025, που φιλοξενείται στο ΝΟΗΣΙΣ, ο υφυπουργός ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον πυλώνας του εθνικού σχεδιασμού και μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών και επενδύσεων, η Ελλάδα δημιουργεί το θεσμικό και τεχνολογικό υπόβαθρο για ένα μέλλον με καθαρές και ασφαλείς μετακινήσεις.
Μιλώντας για την στρατηγική που ακολουθεί το υπουργείο Ανάπτυξης, τόνισε ότι εστιάζει σε έξι άξονες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, όπως η εξέλιξη μπαταριών, η ενεργειακή απόδοση και οι υποδομές φόρτισης.
Η Θεσσαλονίκη, με τρία πανεπιστήμια διεθνούς κύρους και δυναμικά ερευνητικά κέντρα, εξελίσσεται σε περιφερειακό hub ηλεκτροκίνησης και τεχνολογίας για τη ΝΑ Ευρώπη.
Στον τομέα της υγείας, το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο θα εξυπηρετεί ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε ο υφυπουργός, υπογραμμίζοντας τη σημαντική κοινωνική και αναπτυξιακή διάσταση του έργου.
Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώνονται αύριο, με απονομή έξι βραβείων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ