Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής για την ψηφιοποίηση της οδικής ασφάλειας, το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις για το Κτηματολόγιο. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισε η ΝΔ, ενώ το ΠΑΣΟΚ τοποθετήθηκε με «παρών» και καταψήφισαν τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, κατά την ομιλία του, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σοβαρότητα και το πραγματικό κόστος του προβλήματος της οδικής ασφάλειας, υπενθυμίζοντας πως χάνουμε σχεδόν δύο ανθρώπους την ημέρα στο δρόμο. Παρά τα βελτιωμένα μέτρα που έχουν ληφθεί φέτος και τους νέους οδικούς άξονες, η κατάσταση παραμένει ανησυχητική. Όσο, όμως, έστω κι ένας άνθρωπος χάνεται σε τροχαίες συγκρούσεις, δεν πρέπει να σταματήσουμε.
Ο κ. Παπαστεργίου εξήγησε ότι η εγκατάσταση καμερών σε σημεία όπου έχουν σημειωθεί ή δυνητικά μπορεί να σημειωθούν συγκρούσεις, καθώς και το νέο «Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων», δεν συνιστούν απλώς τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, αλλά ουσιαστική παρέμβαση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Η κοινωνία θέλει ασφάλεια, από κάμερες που θα είναι εκεί έξω και θα λειτουργούν, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με τον υπουργό να τονίζει ότι το νέο πλαίσιο είναι πλήρως συμβατό με το ευρωπαϊκό και εθνικό δίκαιο. Η τελική ευθύνη για τη βεβαίωση της παράβασης ανήκει πάντα σε άνθρωπο και η τεχνολογία λειτουργεί υποβοηθητικά.
Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε τις σημαντικές βελτιώσεις που εισάγει το νέο σύστημα σε σχέση με το παλαιό, το οποίο εμφανιζόταν αναποτελεσματικό. Με το νέο μοντέλο, η ειδοποίηση για την παράβαση γίνεται άμεσα και ψηφιακά, ενώ η διαδικασία ένστασης απλοποιείται. Δεν είναι ένα εισπρακτικό μέτρο. Οι κάμερες θα είναι εμφανείς, ώστε οι πολίτες να συνειδητοποιούν ότι οι κάμερες είναι εκεί και δουλεύουν.
Αναφορικά με τα έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τόνισε ότι με το νέο πλαίσιο θα διασφαλιστεί η βελτίωση της εισπραξιμότητας, η οποία σήμερα είναι κάτω από 10% κατά τον πρώτο χρόνο.
Ο υπουργός δήλωσε ότι το νέο πληροφοριακό σύστημα θα διαθέτει ανοικτά δεδομένα, απολύτως ανωνυμοποιημένα, ώστε φορείς και ερευνητές να έχουν πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας. Είναι κρίσιμο να γνωρίζουμε πού γίνονται οι παραβάσεις και υπό ποιες συνθήκες, ώστε να μπορούμε όλοι να δράσουμε αποτελεσματικά.
Ο υπουργός υπογράμμισε πως η μεταρρύθμιση αυτή απαντά σε μια ουσιαστική κοινωνική ανάγκη: τη μείωση των συγκρούσεων μέσα στις πόλεις και τη σωτηρία ανθρώπινων ζωών. Η κοινωνία περιμένει από εμάς αποτελεσματικές λύσεις και για αυτό το σκοπό εργαστήκαμε με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.
Αναφορικά με τα όρια εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι η σχετική συζήτηση θα πρέπει να βασίζεται σε τεκμηριωμένα επιστημονικά δεδομένα, τονίζοντας πως οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας έχουν πολύ χαμηλότερη ακτινοβολία σε σχέση με τα κινητά τηλέφωνα.
Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε στην αδικαιολόγητη τεχνοφοβία που έχει διαμορφωθεί για δεκαετίες και την ανάγκη εναρμόνισης με τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τη διασφάλιση ποιότητας στις επικοινωνίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
