Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μονόδρομο για τον τουρισμό σε μια εποχή ταχύτατων αλλαγών, όπου η τουριστική εμπειρία έχει αλλάξει ριζικά. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου της 40ης Philoxenia με θέμα: «Philoxenia in a digital era: Beyond 4.0 – Καινοτομία, Φιλοξενία, Προορισμοί στην Ψηφιακή Εποχή».
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), Γιώτα Παπαρίδου, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών του δημοσίου, αλλά υστερεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων και στις ψηφιακές δεξιότητες των πολιτών.
Η πρόεδρος του του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Τεχνολογίας Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΤΠΕ), Αναστάσιος Μάνος, σημείωσε ότι οι υποδομές υπάρχουν, αλλά η πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες παραμένει δύσκολη για επιχειρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως νησιά και ορεινές ζώνες.
Ο εντεταλμένος σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Αλέξανδρος Θάνος, ανέφερε ότι οι μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες, ενώ οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις περιορίζονται κυρίως σε ψηφιοποίηση μάρκετινγκ και χρήση πλατφορμών. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ, η πλήρης ψηφιακή μετάβαση θα μπορούσε να αυξήσει κατά 10% το ΑΕΠ του τουρισμού.
Η κυβερνοασφάλεια αποτέλεσε βασικό θέμα της τρίτης θεματικής ενότητας, «Safe in a Digital World: Τεχνολογία, Ασφάλεια και Εμπειρία Ταξιδιού», με έμφαση στην καλλιέργεια γνώσης, συμπεριφορών και αντανακλαστικών απέναντι σε ψηφιακές απειλές.
Υπενθυμίζεται ότι στην έναρξη του συνεδρίου, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, ανακοίνωσε ότι τον Απρίλιο του 2026 θα παραδοθεί το έργο «Ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΟΤ», το οποίο θα ενισχύσει το ελληνικό τουριστικό brand και θα προσφέρει νέες δυνατότητες προβολής για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Επιπλέον, τονίζεται ότι οι προαναφερόμενες πληροφορίες προέρχονται από σημερινή ανακοίνωση της ΔΕΘ-Helexpo, στην οποία και επισημαίνεται ότι βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εκθέσεις Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop, προσφέροντας τον παλμό του ελληνικού τουρισμού και της γαστρονομίας στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
