Ελλιπής θα παραμένει η λειτουργικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όσο δεν ολοκληρώνεται η οδική σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ. Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας επισήμανε την αδικαιολόγητη καθυστέρηση από πλευράς του φορέα υλοποίησης, με αποτέλεσμα ουσιαστικά ούτε το πρότζεκ να έχει ολοκληρωθεί ούτε ο κόμβος 16 να είναι λειτουργικός.
«Και τα νέα δεν είναι ευχάριστα, καθώς κατά πληροφορίες, η οδική σύνδεση του λιμανιού δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ από την Εγνατία Οδό Α.Ε. Και μόνο η ιδέα ότι αυτό το έργο μπορεί να μείνει ορφανό, με τρομάζει», ανέφερε ο κ. Γιουτίκας. Ο αντιπεριφερειάρχης χαρακτήρισε θετική εξέλιξη τη δέσμευση της ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση των έργων της οδικής σύνδεσης Ευζώνων – ΠΑΘΕ.
Αναφερόμενος ειδικά στον κλάδο των logistics, έκανε λόγο για το πρότζεκτ του Υπερταμείου για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, χαρακτηρίζοντάς το στρατηγικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη και τη χώρα. «Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια κυκλοφοριακά θέματα, κυρίως στην οδό Πόντου, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν», σημείωσε.
Σχετικά με την Άτυπη Βιομηχανική Συγκέντρωση στο Καλοχώρι, ο κ. Γιουτίκας υπογράμμισε την ανάγκη συναίνεσης από το 55% των επιχειρηματιών της περιοχής, ώστε να προχωρήσουν οι αναγκαίες υποδομές. «Δυστυχώς, ελάχιστοι έχουν απαντήσει έως τώρα στις ενημερώσεις μας», τόνισε.
Ο κ. Γιουτίκας αναφέρθηκε επίσης σε έργα που βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης, όπως η «Ενωτική Σίνδου», τονίζοντας τη σημασία της ολοκλήρωσης του οδικού δικτύου Κιλκίς – Ν. Σάντας. «Με την Ενωτική Σίνδου θα κατασκευάσουμε ένα κάθετο άξονα διπλής κατεύθυνσης που θα ενώνει τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης με τις εθνικές οδούς», αναγνώρισε.
Ο δήμαρχος του κεντρικού δήμου Στέλιος Αγγελούδης επισήμανε την ανάγκη ταχύτερης ολοκλήρωσης των έργων υποδομών, υπογραμμίζοντας ότι τα logistics είναι πυλώνας ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη. «Η Θεσσαλονίκη έχει στρατηγικό πλεονέκτημα λόγω της θέσης της», υπογράμμισε.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) Λουκία Σαράντη περιέγραψε την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου ως «τραγικά πίσω» και κατήγγειλε την ανάγκη αναβάθμισης του δικτύου για την ανάπτυξη της βιομηχανίας.
Τα μεγέθη της ελληνικής αγοράς logistics
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος Δρ. Δημήτρης Τσιτσάμης παρουσίασε ενθαρρυντικά στοιχεία για την ελληνική αγορά logistics, σημειώνοντας ότι η αγορά 3PL έφτασε τα 510 εκατ. ευρώ. «Η Θεσσαλονίκη έχει μία μοναδική ευκαιρία να εξελιχθεί σε πολυτροπικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», τόνισε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ολοκλήρωσης έργων και βελτίωση υποδομών.
Η περαιτέρω αναβάθμιση της θέσης της Θεσσαλονίκης προϋποθέτει την υλοποίηση κρίσιμων έργων, όπως η αναβάθμιση του λιμανιού και του πρώην στρατόπεδου Γκόνου, καθώς και η βελτίωση των κρίσιμων οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
