Ταχιάος για μετρό Θεσσαλονίκης: Θα διακοπεί η λειτουργία της βασικής γραμμής για ένα μήνα – Προτεραιότητα η επέκταση στην Καλαμαριά

Ταχιάος για μετρό Θεσσαλονίκης: Θα διακοπεί η λειτουργία της βασικής γραμμής για ένα μήνα – Προτεραιότητα η επέκταση στην Καλαμαριά

Παράλληλα, επισήμανε ότι η μελέτη σκοπιμότητας για το κυρίως έργο –την «αρθρωτή επέκταση μετρό στα δυτικά της πόλης», όπως τη χαρακτήρισε– προχωρά με ταχύ ρυθμό.

Για διάστημα περίπου ενός μήνα και σε χρονικό πλαίσιο αρκετά μετά την καλοκαιρινή περίοδο, «φαίνεται ότι τελικά θα διακοπεί η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης λόγω της επέκτασής του προς την Καλαμαριά», όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Ο ίδιος διευκρίνισε πως η εν λόγω επέκταση αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 720 εκατομμύρια ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Φόρουμ διαλόγου της «Μακεδονίας της Κυριακής» και του emakedonia.gr με τίτλο «Η Κεντρική Μακεδονία σε πορεία Fast Forward», ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε πως η ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «διατίθενται πόροι για να είμαστε έτοιμοι τον Φεβρουάριο του 2026».

Αναφερόμενος στα σχέδια για την οδό Πόντου στην Καλαμαριά, έκανε λόγο για πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διάνοιξή της, σε αντίστοιχο πρότυπο με εκείνο της οδού Ψελλού. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι το συγκεκριμένο έργο δεν βρίσκεται στην ίδια φάση ωριμότητας, καθώς –όπως επεξήγησε– εκκρεμούν πολλές απαλλοτριώσεις.

«Το χρονοδιάγραμμα της διάνοιξης της Πόντου δεν είμαι σίγουρος ότι συγκλίνει με το χρονοδιάγραμμα του μετρό», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πάντως πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε στενή και συντονισμένη συνεργασία με τη δήμαρχο Καλαμαριάς, με σκοπό να προχωρήσουν σε επίλυση των σχετικών ζητημάτων.

Όσον αφορά την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός σημείωσε ότι αυτή αποτελεί τον επόμενο στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό, έκανε γνωστό πως έχει δοθεί παράταση στην ισχύ της συμφωνίας-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, προκειμένου να επικεντρωθεί «στις γραμμές που θέλουμε να προχωρήσουμε». Παράλληλα, επισήμανε ότι η μελέτη σκοπιμότητας για το κυρίως έργο –την «αρθρωτή επέκταση μετρό στα δυτικά της πόλης», όπως τη χαρακτήρισε– προχωρά με ταχύ ρυθμό.

Με χρηματοδότηση ύψους 53,5 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ ο προαστιακός

Μιλώντας για το έργο κατασκευής του προαστιακού στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος, παρότι όπως αναγνώρισε δεν είναι θέμα πλέον αρμοδιότητας του αλλά όπως είπε «η ιδιότητα του Θεσσαλονικιού είναι σημαντικότερη από αυτή του υπουργού» κι ανέφερε ότι χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 53,5 εκατ.ευρώ και δεν περιλαμβάνει μόνο την επέκταση προς τις δυτικές πλευρές της πόλης, αλλά και την είσοδο στον έκτο προβλήτα.

Επανέλαβε ότι θα υπάρξει δίδυμη γέφυρα στην είσοδο του λιμανιού και αναδιάρθρωση γραμμών εντός του λιμένα, προκειμένου να μην διακόπτεται η διέλευση των οχημάτων από την οδό 26ης Οκτωβρίου. «Αυτή η εξέλιξη ανοίγει το δρόμο για μια σημαντική παρέμβαση σχέση με το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος, με την απομάκρυνση των γραμμών από την δυτική είσοδο» επισήμανε χαρακτηριστικά ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «ο ΟΣΕ θα πρέπει να λύσει το θέμα του χώρου όπου θα συναρμολογούνται οι συρμοί».

Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών στη διάρκεια της τοποθέτησής του γνωστοποίησε ότι η παραχώρηση της εταιρείας “Εγνατία Οδός”, υπολογίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο, ενώ αναφερόμενος στην υλοποίηση άλλων μικρότερων έργων, μίλησε για αυτό της ανακατασκευής της γέφυρας του Δενδροπόταμου, με δαπάνη 2,5 εκατ. ευρώ, και φορέα υλοποίησης τον δήμο Αμπελόκηπων- Μενεμένης.

Γενικώς πάντως, όπως υπογράμμισε ο κ. Ταχιάος «υπάρχουν σχέδια για τη Θεσσαλονίκη, τα οποία συζητάμε συνεχώς» και σημείωσε ότι το υπουργείο είναι ανοικτό στη συζήτηση με φορείς, εκπροσώπους πόλεων και άλλες πολιτικές δυνάμεις, για ένα ενιαίο και συνεκτικό σχέδιο για το μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος σημείωσε τη μεγάλη σημασία που έχει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η διεκδίκηση των έργων, αλλά και οι στόχοι που τίθενται, αφού όπως εξήγησε «πάρα πολλοί στόχοι που είχαν υιοθετηθεί στο παρελθόν, σήμερα δεν είναι εφαρμόσιμοι».

Επίσης, ο ίδιος αναγνώρισε όπως οι υποδομές στην Ελλάδα είναι “γερασμένες”, επισήμανε ότι οι πόροι δεν είναι άπειροι και τόνισε ότι με βάση την εμπειρία του τα τελευταία χρόνια, ο καλύτερος τρόπος να υλοποιούνται τα έργα είναι «να είμαστε ενωμένοι».

Ρουτίνα να βλέπουμε τους συρμούς

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με βίντεο που έδειχνε δύο συρμούς του μετρό Θεσσαλονίκης να βρίσκονται απέναντι ο ένας από τον άλλον, ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε κατηγορηματικά ότι «ποτέ κανένα τρένο δεν βρέθηκε σε αντίθετη τροχιά από αυτή που έπρεπε» και ότι επισήμανε όλες οι λειτουργίες έγινα στο αυτόματο mode, ενώ δεν υπήρξε χειρισμός από το κέντρο ελέγχου λειτουργίας.

Οπως εξήγησε, επειδή ένας συρμός χρειάστηκε να μεταφερθεί στο αμαξοστάσιο, πρώτα σταμάτησαν όλοι οι άλλοι και στη συνέχεια πέρασε στην αντίθετη χάραξη, ανέφερε ότι το σύστημα επιτρέπει δύο συρμούς να έρχονται σε οπτική επαφή έως 15 μέτρα.

Μάλιστα, επισήμανε ότι όταν θα προστεθούν οι 15 συρμοί που θα εξυπηρετούν και την επέκταση του μετρό στη Καλαμαριά, θα μειωθεί η χρονοαπόσταση στο ενάμιση λεπτό και τότε “θα γίνει ρουτίνα” (σ.σ. η “συνάντηση” συρμών στη θέση που αλλάζουν τροχιά). «Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ασφαλείας στο μετρό Θεσσαλονίκης», είπε ο ίδιος κατηγορηματικά.

Loading

Play