Πώς οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων επηρεάζουν την κατανάλωση θερμίδων στα παιδιά

Πώς οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων επηρεάζουν την κατανάλωση θερμίδων στα παιδιά

Διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων: αύξηση θερμίδων στα παιδιά λόγω διαφημιστικής έκθεσης. Η επαφή των παιδιών με διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων έχει αποδειχθεί ότι επιδρά άμεσα στις διατροφικές τους συνήθειες, οδηγώντας σε σημαντική αύξηση της θερμιδικής τους πρόσληψης, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα. Η μελέτη αυτή διεξήχθη σε 240 παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ στην Αγγλία, με στόχο την εκτίμηση της επιρροής που έχει η έκθεση σε διαφημίσεις στην κατανάλωση τροφής.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, τα παιδιά εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και σε διαφημίσεις μη τροφίμων μέσω τεσσάρων διαφορετικών μέσων ενημέρωσης: τηλεόραση, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, podcasts και χάρτινες πινακίδες. Αποτέλεσμα αυτής της έκθεσης ήταν ότι τα παιδιά που παρακολούθησαν τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων κατανάλωσαν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες στην ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με δύο φέτες ψωμιού.

Η αύξηση της κατανάλωσης αφορούσε κυρίως σνακ και γεύματα, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και μια σύντομη έκθεση σε τέτοιες διαφημίσεις μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών. Σημειώνεται επίσης ότι ο τύπος της διαφήμισης, το μέσο μετάδοσης, καθώς και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών δεν επηρέασαν την ισχύ της επιρροής που ασκούσε η έκθεση.

Τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν την επείγουσα ανάγκη για αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων σε ανήλικους, καθώς πολλές χώρες εξετάζουν ήδη νομοθετικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία έχει φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play