Μείωση της επιρροής των υπερμάρκετ στην ισπανική αγορά τροφίμων

Μείωση της επιρροής των υπερμάρκετ στην ισπανική αγορά τροφίμων

Η ισπανική αγορά τροφίμων αλλάζει καθώς τα υπερμάρκετ χάνουν έδαφος έναντι των μικρότερων καταστημάτων. Η ισπανική αγορά τροφίμων βιώνει μια περίοδο ριζικών αλλαγών, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Solunion, τα υπερμάρκετ, ή αλλιώς mega σούπερ μάρκετ, βλέπουν την επιρροή τους να μειώνεται συνεχώς. Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς τα σούπερ μάρκετ και τα μικρότερα καταστήματα, που προσφέρουν ευκολία και καλύτερη εξυπηρέτηση.

Τα υπερμάρκετ, που άλλοτε κυριαρχούσαν με τη μεγάλη ποικιλία προϊόντων και τις ευρείες επιφάνειες, αντιμετωπίζουν σημαντική πτώση στις πωλήσεις τους. Σύμφωνα με το περιοδικό ESM, ο όγκος πωλήσεων των υπερμάρκετ μειώθηκε κατά 3% το 2024, ενώ τα νέα επιχειρηματικά σχέδια στρέφονται προς τα μικρότερα καταστήματα. Αυτή η στροφή έχει ως αποτέλεσμα η συνολική επιφάνεια που καταλαμβάνουν τα υπερμάρκετ να μειώνεται και να αντιστοιχεί περίπου στο 12% του συνολικού χώρου του λιανεμπορίου στην Ισπανία. Αντίθετα, τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα αυτοεξυπηρέτησης κατέχουν το 86%.

Από το 2021, το μερίδιο των υπερμάρκετ στις δαπάνες τροφίμων των νοικοκυριών έχει μειωθεί στο 12,7%, ενώ τα σούπερ μάρκετ φτάνουν το 67,2%.

Η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών, που επιλέγουν πιο τοπικά και μικρότερα καταστήματα για τις αγορές τους, έχει οδηγήσει σε δυσκολίες για τα υπερμάρκετ, τα οποία βασίζονται στη μεγάλη κλίμακα και τον όγκο πωλήσεων. Επίσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί και ευκαιρία και απειλή για το λιανεμπόριο, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των τροφίμων να διατηρούν το 2,2% το 2024.

Ο πληθωρισμός και οι αυξήσεις μισθών, αν και σταθεροί, επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η πρόβλεψη για την ανάπτυξη της ισπανικής οικονομίας το 2025 είναι 2,4%, αν και υπάρχουν αβεβαιότητες και προκλήσεις στην αγορά.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play