Αναλύσεις του Economist για τον αντίκτυπο των smartphones στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση των smartphones στις σχολικές αίθουσες έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα στον τομέα της εκπαίδευσης. Ως εργαλεία επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, τα κινητά τηλέφωνα προσελκύουν την προσοχή κυβερνήσεων, γονέων και εκπαιδευτικών. Η νέα έρευνα και οι διεθνείς απαγορεύσεις επαναφέρουν στη συζήτηση το ερώτημα: πρέπει να επιτραπούν τα smartphones στην τάξη; Ο Economist κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη χρήση τους, επισημαίνοντας ότι αποτελούν πηγή περισπασμού που υπονομεύει τη μαθησιακή διαδικασία.
Ο Economist αναγνωρίζει ότι, αν και κάποιοι θεωρούν τα περιοριστικά μέτρα ως τεχνοφοβικά, τα παιδιά δεν γνωρίζουν πάντα τι είναι προς το συμφέρον τους. Η επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να γίνεται εκτός σχολικών ωρών ή μέσω ειδικών μαθημάτων. Οι τεχνολάτρες αναφέρουν ένα μακρύ ιστορικό καχυποψίας απέναντι στην τεχνολογία, από τις ανησυχίες του Πλάτωνα για τη γραφή μέχρι σήμερα, όμως οι σύγχρονες ανησυχίες είναι δικαιολογημένες.
Η κύρια διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι η πλήξη στην τάξη έχει αποκτήσει νέα διάσταση, με τα smartphones να προσφέρουν αδιάλειπτη ροή εφαρμογών και ερεθισμάτων. Μελέτες, όπως μια πρόσφατη τριετής έρευνα στην Ινδία με 17.000 φοιτητές, δείχνουν ότι η απαγόρευση των τηλεφώνων εντός της τάξης οδηγεί σε βελτίωση των επιδόσεων, με μεγαλύτερο όφελος για τους πιο αδύναμους μαθητές.
Αν και οι σχετικές μελέτες δεν είναι ομοιογενείς — ορισμένες στη Σουηδία δεν παρουσίασαν σημαντική διαφορά — οι περισσότερες συμφωνούν ότι το όφελος είναι υπαρκτό. Το περιοδικό αναφέρει επίσης ότι, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, οι μαθητές αγκάλιασαν τις απαγορεύσεις, καθώς αυτό τους διασφαλίζει ότι δεν μένουν πίσω κοινωνικά όταν όλοι ακολουθούν τον ίδιο κανόνα.
Τα smartphones δεν είναι το μόνο ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, αλλά αποτελούν ένα πρόβλημα με σχετικά απλές λύσεις, καταλήγει ο Economist. Σε μια εποχή που η εκπαιδευτική πρόοδος φαίνεται να έχει επιβραδυνθεί παγκοσμίως, κάθε σχολείο που δεν έχει ακόμη περιορίσει τη χρήση τους θα πρέπει να το εξετάσει σοβαρά. Μακροπρόθεσμα, οι μαθητές ίσως να ευγνωμονούν τους εκπαιδευτικούς τους γι’ αυτή την απόφαση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr