Η επιστροφή ενός πίνακα 18ου αιώνα από το Met στη Νότια Κορέα αναδεικνύει τις προκλήσεις του πολιτιστικού επαναπατρισμού. Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε την επιστροφή ενός πίνακα του 18ου αιώνα σε έναν κορεατικό ναό, που κάποτε φιλοξενούσε ένα επιβλητικό έργο που απεικονίζει τη κόλαση. Ο πίνακας, με τίτλο The Tenth King of Hell, δημιουργήθηκε το 1798 και ανήκει στη δυναστεία των Τσοσάν, η οποία ήταν η τελευταία κομφουκιανής δυναστεία στην Κορέα. Το έργο αυτό αποτελούσε κομμάτι του Siwangdo, το οποίο βρισκόταν στον ναό Sinheungsa στο Sokcho.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, ο πίνακας αφαιρέθηκε παράνομα από το ναό το 1954, μετά την ολοκλήρωση του πολέμου της Κορέας, την εποχή που οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούσαν στρατεύματα στην περιοχή. Η ύπαρξη του πίνακα έχει τεκμηριωθεί σε μια έρευνα του 1942 από την ιαπωνική κυβέρνηση της Κορέας και επιβεβαιώνεται επίσης από φωτογραφίες που έχουν ληφθεί από αμερικανούς αξιωματικούς κατά την περίοδο 1953-1954. Το Met ανέφερε ότι ο πίνακας εκλάπη κατά τη διάρκεια της περιόδου που ο ναός ήταν υπό τον έλεγχο του αμερικανικού στρατού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του μουσείου, το Met είχε αποκτήσει το έργο το 2007 από τον συλλέκτη Ρόμπερτ Μουρ, και το είχε εκθέσει σε συλλογές κορεατικής τέχνης το 2008 και το 2012. Ο διευθυντής του Met, Μαξ Χολέιν, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με κορεατικά ιδρύματα για την ενίσχυση της παγκόσμιας εκτίμησης της κορεατικής τέχνης.
Το 2020, έξι τμήματα του Siwangdo επιστράφηκαν στη Νότια Κορέα από το Μουσείο Τέχνης του Λος Άντζελες (LACMA), το οποίο συνεργάστηκε με τον τάγμα Jogye για την επιστροφή τους. Ο Lee Sang-rae, πρόεδρος της Επιτροπής Sokcho για την Επιστροφή της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, δήλωσε ότι «η πολιτιστική μας κληρονομιά αποκτά μεγαλύτερη σημασία όταν βρίσκεται στη θέση που της αρμόζει».
Φωτογραφία: Wikimedia Commons
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
