Η τέχνη λειτουργεί ως καθρέφτης του κόσμου, οργανώνοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας, ενώ αναδεικνύει τη στάση μας απέναντι στις κοινωνικές προκλήσεις. Στο πλαίσιο της κλιματικής κρίσης, που είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, η έκθεση Servare Intaminatum στον Λόφο Νυμφών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών προσκαλεί το κοινό να συμμετάσχει σε έναν δημόσιο διάλογο. Από τις 4 Ιουνίου έως τις 4 Ιουλίου, η έκθεση εξερευνά τη σύνθεση τέχνης και επιστήμης, εστιάζοντας στην κλιματική κρίση.
Συμμετέχουν 22 καλλιτέχνες και 6 ομάδες performance, οι οποίοι προτείνουν ένα νοητικό πείραμα βασισμένο στο δοκίμιο του Alan Weisman «Η Γη χωρίς εμάς». Το ερώτημα που προκύπτει είναι: τι μένει από τον άνθρωπο όταν η παρουσία του στη Γη έχει τελειώσει; Αυτή η έκθεση καλεί τους επισκέπτες να επανεξετάσουν την κλιματική κρίση όχι μόνο ως περιβαλλοντική καταστροφή, αλλά και ως αποτέλεσμα των πολιτικών και οικονομικών συστημάτων που κυριαρχούν.
Η τέχνη εδώ αναδεικνύει την αλληλεξάρτηση του ανθρώπου με τη φύση και τη σημασία της κοινωνικής ευθύνης. Ο χώρος του Αστεροσκοπείου, με την ιστορία του στην παρατήρηση του πλανήτη, προσφέρει το ιδανικό περιβάλλον για αυτή τη συνάντηση.
Η έκθεση είναι βαθιά πολιτική και αναγνωρίζει την ανάγκη για αλλαγές στις κοινωνίες μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον. Μέσα από τις δημιουργίες των καλλιτεχνών, αναδεικνύονται κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την κλιματική κρίση και την ανθρωπότητα.
Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης δημόσιο πρόγραμμα με συζητήσεις και παρουσιάσεις, που θα πραγματοποιηθούν σε διάφορες ημερομηνίες, προσκαλώντας το κοινό να συμμετάσχει σε έναν ενεργό διάλογο για το μέλλον του πλανήτη.
![]()

