Στα επικείμενα αναπτυξιακά έργα που αναμένονται στη χώρα μας, καθώς και στην ενίσχυση του συστήματος ασφάλειας και τηλε-διοίκησης του ΟΣΕ, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης με τον δημοσιογράφο Νίκο Φιλιππίδη στο AIF Forum.
«Όλοι συνηγορούμε ότι τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν», δήλωσε, υπογραμμίζοντας τη δικαιολογημένη καχυποψία και τη δυσπιστία σχετικά με το σύστημα ασφαλείας του σιδηροδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
«Το 2019 το σύστημα ασφάλειας του σιδηροδρόμου ήταν στο 1% και το ATS στο 0%. Σήμερα, είμαστε στο 80%», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός, προσθέτοντας ότι το υπόλοιπο 20% θα είναι έτοιμο τον Ιούλιο του 2026, διασφαλίζοντας ότι τα συστήματα ασφαλείας, αυτόματης πέδησης και τηλε-διοίκησης θα καλυφθούν στο 100%.
«Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εκπαιδεύσεις προσωπικού με προσομοιωτές/simulators», είπε, επισημαίνοντας ότι όλα αυτά γίνονται παράλληλα.
Επιπλέον, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στις ιταλικές επενδύσεις σε νέα τρένα, επισημαίνοντας ότι «στο τέλος του 2027 θα είναι έτοιμη η πρώτη παραγγελία», ενώ επισήμανε τα προβλήματα συνεργασίας και αξιοπιστίας με την ιταλική εταιρεία. «Από εμένα θα τα ακούτε τα προβλήματα συνεργασίας», τόνισε, προσθέτοντας ότι «υπάρχει ρήτρα συνεργασίας και αν δεν τηρούνται τα συμφωνημένα, το ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση».
Αναφερόμενος στους σταθμούς που θα αποκτήσουν εμπορικό χαρακτήρα και στόχος είναι να φτάσουν σε αισθητική ανάλογη με εκείνη των ευρωπαϊκών προτύπων, ο αναπληρωτής υπουργός μίλησε για το Θριάσιο, το οποίο για πάνω από 20 χρόνια ήταν απλά ένας αχανής χώρος. «Το 2026 οι αποθήκες θα γεμίσουν και το Θριάσιο θα πάρει ξανά ζωή, ώστε όλη η Βαλκανική Ευρώπη να έχει προϊόντα από την Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης. Παράλληλα, αναφέρθηκε στο brain gain που βρίσκεται σε εξέλιξη, με πάνω από 307 έμπειρα στελέχη από Ευρώπη, Ασία και Αραβικές χώρες να έχουν ήδη κάνει αίτηση για εργασία στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
