Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης, με στόχο να συνδέσει τα δυτικά προάστια της πόλης με το κέντρο και με άλλες περιοχές, εξυπηρετώντας χιλιάδες πολίτες, κυρίως φοιτητές στη Σίνδο και εργαζόμενους στη Βιομηχανική Περιοχή. Όπως ανακοινώθηκε μετά το τέλος της σύσκεψης εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το έργο θα βγει σε διαγωνισμό μέχρι τον Οκτώβριο και θα αρχίσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2026.
«Η σύσκεψη πραγματοποιείται κατόπιν της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη δυτική Θεσσαλονίκη, ο οποίος μου έδωσε σαφή εντολή να προχωρήσουμε τα σημαντικά ζητήματα των υποδομών και μεταφορών στην περιοχή. Μαζί με την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, η δυτική Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει έξω από την εξίσωση», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Το έργο χαρακτηρίζεται πάρα πολύ σημαντικό, καθώς θα εξυπηρετήσει τους εργάτες και τους φοιτητές, προσφέροντας έναν ασφαλή τρόπο μετακίνησης.
Ο Κυρανάκης τόνισε πως προχωρούν οι διαδικασίες για την αδειοδότηση και τις απαλλοτριώσεις και ανέφερε ότι εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, το έργο θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2026.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, δήλωσε ότι το έργο έχει τη στήριξη όλων και ότι υπάρχει προγραμματισμός για την ανακαίνιση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, με στόχο τη σύνδεση του μετρό με τον Δυτικό Προαστιακό.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν και άλλοι παράγοντες της περιοχής, όπως ο πρόεδρος της Hellenic Train, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, και εκπρόσωποι δήμων.
Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εξυπηρετώντας φοιτητές και εργαζόμενους, με στόχο την επεκτασή του προς Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ