Εξετάζουμε την εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2025 και την ανάγκη για υποδομές και εκπαιδευτικούς. Το 2009, ο Γιώργος Παπανδρέου διακήρυξε από το βήμα της ΔΕΘ τη μετατροπή της χώρας μας σε Δανία του Νότου. Σήμερα, μετά από τρία μνημόνια και υπό την κυριαρχία γαλάζιας διακυβέρνησης, το υπουργείο Παιδείας αναλαμβάνει να μας προσφέρει όραμα και προοπτική μέσω προγραμμάτων που προάγουν την τέχνη και την δημιουργικότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μετά τους λαχανόκηπους, που κόστισαν 2 εκατομμύρια ευρώ, πρόσφατα ανακοινώθηκε ένα νέο πρόγραμμα υφαντικής, κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής αξίας 4 εκατομμυρίων ευρώ. Δυστυχώς, οι προσδοκίες αυτές έρχονται σε αντίθεση με την πραγματικότητα της εκπαίδευσης στη χώρα μας, η οποία συνεχίζει να υποφέρει από σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές και εκπαιδευτικούς.
Στην Ηγουμενίτσα, σοβάδες αποκολλήθηκαν και έπεσαν μέσα σε αίθουσα δημοτικού σχολείου, λίγα λεπτά πριν μπουν οι μαθητές για το μάθημα. Παράλληλα, στην Κυψέλη, γονείς και δάσκαλοι διαμαρτύρονται για ελλείψεις και κτιριακά προβλήματα, όπως η απουσία κατάλληλων τουαλετών για ΑΜΕΑ. Σε πολλά μέρη της χώρας, τα παιδιά παραμένουν εγκλωβισμένα σε κοντέινερ για τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Στο Μενίδι, μάλιστα, μαθητές έχουν φοιτήσει σε τέτοιες εγκαταστάσεις για 26 χρόνια.
Το Υπουργείο προγραμματίζει πολιτιστικές δραστηριότητες ενώ η σχολική υποδομή είναι σε απαράδεκτη κατάσταση. Τα κενά σε εκπαιδευτικούς είναι τεράστια και η ψυχική υγεία των παιδιών φαίνεται να παραμελείται, καθώς οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί είναι λίγοι και κατανεμημένοι σε πολλές σχολικές μονάδες. Όσο για τα προγράμματα, όταν δεν διδάσκονται βασικές αξίες όπως η διαχείριση συναισθημάτων, η αξία των λαχανόκηπων και του κεντήματος υποβαθμίζεται. Είναι κρίσιμο να επανεξετάσουμε το όραμα για την εκπαίδευση το 2025, διότι η πραγματικότητα απέχει πολύ από το να είναι καινοτόμα και συνδεδεμένη με την παράδοση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
