Η έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2025, που διεξήχθη από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα της eQuality NGO, καταγράφει τις πιο πρόσφατες τάσεις και προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 800 Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιούν online αγορές.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα αγόραζε από ένα κατάστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ανεξαρτήτως τιμής. Απαραίτητα στοιχεία για την εμπιστοσύνη είναι οι σαφείς όροι, η τηλεφωνική υποστήριξη, η δυνατότητα επιστροφής και οι ασφαλείς πληρωμές.
Η ομάδα των «ώριμων αγοραστών» καταναλώνει έως και 80% περισσότερα σε online αγορές, επιλέγοντας με βάση την εμπειρία και την εξυπηρέτηση, και όχι μόνο την προσφορά. Επίσης, 8 στους 10 e-shoppers επισκέπτονται πρώτα φυσικό κατάστημα πριν την online αγορά, και 7 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει αγορά σε φυσικό κατάστημα μετά από online έρευνα.
Η άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση κατά και μετά την αγορά θεωρείται κρίσιμη από το 65% του κοινού και το 72% των ώριμων χρηστών. Παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί καταναλωτές βρίσκουν ενδιαφέροντα προϊόντα μέσω κοινωνικών δικτύων, το 62% δεν εμπιστεύεται τις αγορές μέσω αυτών, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ασφάλεια και πιστοποίηση.
Σε δήλωσή της, η Πρόεδρος ΔΣ του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA ανέφερε: «Η φετινή ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο αναδεικνύει κρίσιμες παραμέτρους για τη διαμόρφωση της αγοράς και προσφέρει πολύτιμα ευρήματα για τους επαγγελματίες του κλάδου». Ένα από τα βασικά συμπεράσματα είναι η ενισχυόμενη σημασία των ώριμων online αγοραστών, οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία και σαφείς προσδοκίες από την αγοραστική τους εμπειρία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ