Άγχος και εξουθένωση: Η αθέατη πλευρά της ζωής των δημιουργών περιεχομένου στα social media

Άγχος και εξουθένωση: Η αθέατη πλευρά της ζωής των δημιουργών περιεχομένου στα social media

Η καθημερινότητα των δημιουργών περιεχομένου στα social media χαρακτηρίζεται από άγχος και επαγγελματική εξουθένωση, μια κρυφή πραγματικότητα πίσω από την ελκυστική εικόνα τους. Οι δημιουργοί περιεχομένου στα social media συνήθως προβάλλονται ως πρωταγωνιστές μιας λαμπερής και ελκυστικής ζωής, γεμάτης προνόμια όπως υψηλές αμοιβές και διαδικτυακή φήμη. Ωστόσο, πίσω από αυτή τη γοητεία βρίσκεται μια νέα πραγματικότητα, που περιλαμβάνει το άγχος, την επαγγελματική εξουθένωση και την ψυχική κόπωση, η οποία πλήττει πολλούς επαγγελματίες του τομέα. Σύμφωνα με τον Guardian, η ζωή τους είναι γεμάτη απαιτήσεις, καθώς δεν υπάρχει διακόπτης «απενεργοποίησης» σε ένα συνεχώς συνδεδεμένο ψηφιακό περιβάλλον.

Η Melanie Murphy, δημιουργός περιεχομένου από το 2013, περιγράφει με έντονο τρόπο την εμπειρία της εξάντλησης, δηλώνοντας ότι οι αλγόριθμοι της κοινωνικής δικτύωσης δεν σταματούν ποτέ, δημιουργώντας πίεση για συνεχή δραστηριότητα και ορατότητα στο διαδίκτυο. Η απουσία από την πλατφόρμα, ακόμα και για λίγες εβδομάδες, οδηγεί σε απώλεια κοινού, καθώς οι αλγόριθμοι προτιμούν ενεργούς λογαριασμούς.

Η εξουθένωση που περιγράφει η Murphy περιλαμβάνει συμπτώματα όπως πλήρη κόπωση και θολούρα στο μυαλό, καταστάσεις που τελικά οδήγησαν σε σοβαρή επαγγελματική κατάρρευση μετά τη μόλυνσή της από Covid-19. Δυστυχώς, δεν είναι η μόνη που βιώνει αυτή την πραγματικότητα, καθώς πολλοί δημιουργοί περιεχομένου αντιμετωπίζουν ψυχική κόπωση, η οποία συχνά υποτιμάται λόγω της λάμψης που συνοδεύει τη δουλειά τους.

Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της αντίληψης που υπάρχει γύρω από το επάγγελμά τους, οι δημιουργοί συχνά αισθάνονται απομονωμένοι. Περίπου πέντε στους δέκα δήλωσαν ότι έχουν βιώσει εξουθένωση, και σχεδόν τέσσερις στους δέκα έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν την καριέρα τους λόγω της πίεσης. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η επαγγελματική εξουθένωση οφείλεται σε χρόνιο εργασιακό άγχος που δεν έχει αντιμετωπιστεί, με συμπτώματα όπως ψυχική αποστασιοποίηση και μειωμένη απόδοση.

Η ζωή του δημιουργού περιεχομένου συνοδεύεται από έναν ασταμάτητο κύκλο απαιτήσεων, με την Becky Owen, παγκόσμια διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας Billion Dollar Boy, να τονίζει την ανάγκη για συνεχείς προγραμματισμούς και παραγωγή περιεχομένου χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη. Η Murphy αναφέρει ότι σε αντίθεση με άλλους τομείς, οι δημιουργοί δεν έχουν την δυνατότητα να ζητήσουν βοήθεια σε περιπτώσεις εξουθένωσης.

Μετά την προσωπική της εμπειρία, η Murphy αναγκάστηκε να αναθεωρήσει την προσέγγισή της, μειώνοντας τη συχνότητα δημοσιεύσεων και επιδιώκοντας να αναρτά μόνο όταν αισθάνεται έμπνευση. Αυτές οι αλλαγές, αν και επηρέασαν τα έσοδά της, ενίσχυσαν την ψυχική της υγεία.

Η Allison Chen, άλλη μια δημιουργός, αντιμετωπίζει επίσης την ανάγκη για συνεχείς αλληλεπιδράσεις και το άγχος που αυτό συνεπάγεται, ενώ η Hannah Witton, μετά τη γέννηση του παιδιού της, αποφάσισε να επαναστατήσει ενάντια στην υπερβολική φόρτιση.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το YouTube αναγνωρίζει τη σημασία των δημιουργών στο πολιτισμικό και οικονομικό περιβάλλον, καλώντας την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να προσφέρει καλύτερη στήριξη. Όπως επισημαίνει η Murphy, η συλλογική υποστήριξη μεταξύ των δημιουργών είναι κρίσιμη για την επιβίωσή τους και για την εξισορρόπηση των επαγγελματικών και προσωπικών τους απαιτήσεων.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play