Μεταφορική φτώχεια: Η Ελλάδα στην κορυφή της Ευρώπης

Μεταφορική φτώχεια: Η Ελλάδα στην κορυφή της Ευρώπης

Η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στις χώρες με τη μεγαλύτερη μεταφορική φτώχεια στην Ευρώπη, σύμφωνα με νέα μελέτη του Oeko-Institut για λογαριασμό της Greenpeace. Ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προγραμματίζει αναβαθμίσεις στις αστικές συγκοινωνίες, η πραγματικότητα δείχνει μια διαφορετική εικόνα.

Η κυβέρνηση προωθεί παρεμβάσεις όπως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και η εισαγωγή ψηφιακών υπηρεσιών, ωστόσο η καθημερινή εμπειρία των επιβατών απέχει από τις επίσημες ανακοινώσεις. Η μελέτη Access Denied αποκαλύπτει ότι η Ελλάδα έχει σοβαρά προβλήματα πρόσβασης στις δημόσιες συγκοινωνίες, ειδικά εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 72% των Ελλήνων είτε δεν χρησιμοποιεί ποτέ δημόσιες συγκοινωνίες είτε τις χρησιμοποιεί σπάνια. Μόνο το 7% μετακινείται καθημερινά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποσοστό που είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Η έλλειψη αξιόπιστων εναλλακτικών μετακίνησης οδηγεί σε αναγκαστική ιδιοκτησία αυτοκινήτου, με το 22,4% των πολιτών να δηλώνει ότι είναι υποχρεωμένο να διαθέτει αυτοκίνητο.

Η οικονομική διάσταση της μεταφορικής φτώχειας είναι επίσης ανησυχητική, καθώς περίπου 1 στους 5 πολίτες στερείται βασικά αγαθά για να διατηρεί αυτοκίνητο. Παρά την αύξηση της επιβατικής κίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η εικόνα των δημόσιων συγκοινωνιών παραμένει προβληματική.

Αν και η κυβέρνηση προγραμματίζει σημαντικά έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό, πολλές από αυτές τις επενδύσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2034. Η κατάσταση αυτή ενισχύει την ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις στον τομέα των συγκοινωνιών.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play