Σε μια δραματική κίνηση, οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ επιτέθηκαν στο Ιράν χθες, Παρασκευή, ως αντίκτυπο στην επίθεση που δέχθηκε φορτηγό πλοίο στο Στενό του Ορμούζ από ιρανικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (drone). Η ένταση μεταξύ των δύο χωρών έχει κλιμακωθεί, με αλληλοκατηγορίες για παραβίαση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός που επιτεύχθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Το U.S. Central Command (CENTCOM) ανακοίνωσε ότι οι επιθέσεις επικεντρώθηκαν σε αποθήκες πυραύλων και drones, καθώς και σε παράκτιες ραντάρ στο Ιράν. Στη δημοσιότητα δόθηκε ένα βίντεο που καταγράφει την έκρηξη, με την CENTCOM να χαρακτηρίζει την επιχείρηση ως ολοκληρωμένη.
Από την πλευρά του, το Ιράν ανέφερε ότι οι δυνάμεις του αντέτειναν πλήγματα σε στρατιωτικούς στόχους των ΗΠΑ, χωρίς να διευκρινίσουν την έκταση των ζημιών. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν ενδείξεις προόδου για την επίλυση της τετράμηνης σύγκρουσης μεταξύ Ισραήλ και Χεζμπολάχ, με τις δύο πλευρές να υπογράφουν συμφωνία κατάπαυσης του πυρός.
Η Τεχεράνη έχει δηλώσει ότι θα διατηρήσει τον έλεγχο του Στενού του Ορμούζ και προειδοποίησε τις χώρες του Κόλπου να μην υποστηρίξουν τις ΗΠΑ. Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε το Ιράν για την επίθεση και τόνισε ότι παραβίασε τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός.
Η CENTCOM χαρακτήρισε την επίθεση ως «ισχυρή απάντηση» και υπογράμμισε ότι οι αμερικανικές δυνάμεις θα συνεχίσουν να παρέχουν υποστήριξη για τη ασφαλή διέλευση εμπορικών πλοίων στο Στενό του Ορμούζ. Ο αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς δήλωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν τηρήσει τη συμφωνία, ενώ το Ιράν προειδοποίησε για μεγαλύτερη αντίδραση σε τυχόν νέες επιθέσεις.
![]()

